Annons:
Etikettertipsråd
Läst 1419 ggr
Bunn
9/22/16, 9:01 PM

Tips?

Hej! Undrar om det finns någon här som kan tipsa om bra och prisvärda meditations-/avslappnings-/mindfulnessappar till Android? Jag önskar en app som jag kan lyssna på när och var som helst. På bussen, i badet….. etc. Är ovan vid både avslappningsövningar, meditation och mindfulness så ett plus är om det finns någon app som inte kostar skjortan och som passar en nybörjare. Kan ni tipsa om någon bra, avslappnande musik i antingen app-format, Youtube, Spotify eller liknande så vore det toppen :) Hjärtligt tack på förhand

Annons:
Bunn
9/23/16, 11:48 AM
#1

Glömde tillägga att appen helst ska vara guidad på svenska. Är det bara musik så spelar språket ingen roll

StillaSinnet
10/8/16, 12:51 PM
#2

Jag har iPhone och vet därför inte om mina appar funkar på android men jag kan rekommendera 

Mindfulness Appen- Meditation för alla (blå)

Mindfulnesscenter appen (beige/grön)

Jag hoppas någon kan ge dig bättre svar som själv har android och mer erfarenhet när det gäller appar till just dem

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Bunn
10/15/16, 11:23 AM
#3

Tack så mycket Artlink. Ska kolla om dessa appar finns till Android

StillaSinnet
10/20/16, 9:30 PM
#4

Hör gärna av dig i tråden om hur det går 🙂

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Bunn
10/26/16, 1:59 PM
#5

Tyvärr fanns inte apparna du rekommenderade på Google Play.

Torparmor
10/26/16, 10:37 PM
#6

Mindfulness Appen från Mindapps finns på Google Play kostar 15 kr men har ingen aning om hur bra den är


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Annons:
StillaSinnet
10/29/16, 3:05 PM
#7

#5 ajdå…så dumt 😕

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Bunn
10/30/16, 11:14 AM
#8

#6 Tack, jag har sett en hel del appar i Google Play, men då jag inte är van varken vid avslappningsövningar, mindfulness eller meditation så skrev jag här för att få tips på vilka av alla de appar som finns, som är värda att ladda hem. #7 Ja det var synd

punkmusic
12/2/16, 12:55 PM
#9

Jag har en app som heter "relax meditation" Med ett hus och solnedgång på bilden. Naturljud i alla olika slag med "sovtimer" vilken jag tycker är väldigt bra, flera ljud går att kombinera.

Torparmor
12/2/16, 2:14 PM
#10

Jag kör på YouTube  tex Jason Stephenson "Guided Meditation For Anxiety & Stress, Beginning" ca 30 min eller "SPOKEN Sleep Talk Down: Meditation for healing,  insomnia, relaxing sleep" ca 43 min. Guidningen är på engelska förstås


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

[colors_]
12/2/16, 5:22 PM
#11

Jag laddade ned appen Insight timer från Google play. Det är en bra meditationstimer, men det finns även musik för meditation, och tror att man kan hitta guidade meditationer där också, men inget jag provat (antagligen är dessa på engelska dock kan jag tänka mig).

Jag använder den endast för timer för tillfället. Den är gratis.

Torparmor
12/3/16, 7:25 AM
#12

Ytterligare ett tips från YouTube  (engelska) för nybörjare är Louise Hay - 40 mins everyday to CHANGE your life FOREVER -guided meditation (från 2014)


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

[colors_]
12/3/16, 4:49 PM
#13

Hej igen!

Jag provade en guidad meditation igår med appen jag nämnde, eller rättare sagt guidad avslappning tills man somnar. Jag var rätt stressad och uppe i varv, men efter 20 min var jag avslappnad och somnade snart där efter… Så det funkade faktiskt… :)

Annons:
StickyRicky
12/4/16, 2:09 PM
#14

https://www.youtube.com/watch?v=WMB8rBWUWFs 🌊

Sålla inte bort engelsktalande guidade meditationer, det ger ditt undermedvetna lite att jobba med allteftersom du gör meditationen till en vana. 

~Rekommenderar även binaural beats~

☀️❤️🌛

Upp till toppen
Annons: