Annons:
Etikettyoga
Läst 1338 ggr
Goagubben94
2016-12-02 22:30

Yogsinstruktötsutbildning 2017

Hej Jag ska satsa på och bli en yogainstruktör, vill ha en 200h utbildning här i Göteborg, vet någon om hur man går tillväga :-D Sen även tjäna pengar mycket pengar så man kan köra yoga även utomlsnds

Annons:
Goagubben94
2016-12-02 22:32
#1

Ska dock inskriva att jag vill ha en riktigt bra utbildning och en seriös, en mer seriös för har hållt på i 1 år med yogan

Denna kommentar har tagits bort.
StillaSinnet
2016-12-03 11:08
#3

Läs om Yogaskolans lärarutbildning. Den är den mest seriösa jag vet om i Sverige. Att bli yogalärare handlar om att ge sig själv lång tid att mogna in i sin roll. utomlands ligger certifierade yogalärarutbildningar på minst 4 år. Vår längsta ligger på 3 år men håller på att omarbetas för att få den internationella certifieringen. i så fall längs utbildningen ytterligare.

Kursplanen innehåller ett minimum av:

  • 375 timmar lärarledda teoretiska och praktiska lektioner
  • 25 timmar individuell kontakttid med mentor
  • 25 timmar observation av undervisning
  • 25 timmar assisterande i undervisning
  • 50 timmar projektarbeten

Den ligger i stockholm men det är helgpass och hemstudier däremellan och boende finns för de som reser. De kan bo i yogalokalen.

Jag har precis avslutat teoriåret som ligger som grund för att få söka lärarutbildningen men mitt syfte är inte att bli lärare så jag vill gå en fortsättning i yogateori om det erbjuds istället.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[colors_]
2016-12-03 16:55
#4

Hur finansierar man en sådan utbildning om man inte får låna av CSN, som jag antar…? Banklån, spara, eller hur gör ni?🤔

StillaSinnet
2016-12-26 16:02
#5

Jag har inte haft råd att gå hela lärarutbildningen men jag har gått teoriåret som kostade 7000.- för 4 helger och det delades upp på 2 fakturor x3500.- . Yogautbildningen kostar ca 30000.-/år, vilket är 15000.- per termin så det blir det dubbla. 4 betalningar x 3500.- per termin.

Finansiering får man förmodligen ordna själv via banklån men studierna är inte heltid så man kan ju jobba samtidigt.

 Vi som gick teoriåret har nu för första gången genom påtryckningar blivit erbjudna att gå teoriåret 2, för de som vill fortsätta läsa men inte blir yogalärare. Jag har tyvärr inte råd att fortsätta.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[colors_]
2016-12-30 18:21
#6

Okej, ja det är synd det där att det ska vara så dyrt. Men det finns väl en anledning till det också 🙂

Jag har inte gått en yoga/meditationskurs (bara varit på ett "TM-föredrag" för ett antal år sedan), men har köpt en hel del yogaböcker (AYP). Har lagt ut mellan 700-800 kr på böckerna, men det är ett ganska okej pris för nio böcker och närmare 2000 sidor totalt enligt mina beräkningar… 😉Och de är så billiga för sig så jag slipper lägga ut en stor summa på en gång. 

De e-böcker jag "köper nu" kostar cirka 40 kr styck, då är de på runt 110 sidor vardera. Sen finns det mycket gratis, så man måste inte betala något alls för att träna den sortens yoga jag gör.

Vore det inte en fråga om pris, eller om jag vore rik, hehe, så skulle jag nog ha lärt mig TM bland annat. Men ska erkänna att efter att ha studerat AYP så pass mycket börjar jag vänja mig med den sorten, och förstå den så pass mycket att jag faktiskt föredrar den.

Nu kanske vi kom lite off-topic… Hoppas det inte gör något!

Annons:
Freijah
2017-03-11 11:16
#7

Om du ska bli en god yoga instruktör för att "tjäna pengar, mycket pengar" så känns det tyvärr som om du gör det av en inte så god anledning?

Upp till toppen
Annons: