Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Allmänt Yoga - allmänt Barnyoga Meditation - allmänt Event och träffar Psykisk/Fysisk hälsa Gravidyoga Dagens yoga/meditation Tips & råd Undersökningar Medlemmars presentation Dagens snackis OT-fikarummet
Yoga - allmänt

Yogsinstruktötsutbildning 2017

2016-12-02 22:30 #0 av: Goagubben94

Hej

Jag ska satsa på och bli en yogainstruktör, vill ha en 200h utbildning här i Göteborg, vet någon om hur man går tillväga :-D

Sen även tjäna pengar mycket pengar så man kan köra yoga även utomlsnds

Anmäl
2016-12-02 22:32 #1 av: Goagubben94

Ska dock inskriva att jag vill ha en riktigt bra utbildning och en seriös, en mer seriös för har hållt på i 1 år med yogan

Anmäl
2016-12-03 11:08 #3 av: Artlink

Läs om Yogaskolans lärarutbildning. Den är den mest seriösa jag vet om i Sverige. Att bli yogalärare handlar om att ge sig själv lång tid att mogna in i sin roll. utomlands ligger certifierade yogalärarutbildningar på minst 4 år. Vår längsta ligger på 3 år men håller på att omarbetas för att få den internationella certifieringen. i så fall längs utbildningen ytterligare.

Kursplanen innehåller ett minimum av:

• 375 timmar lärarledda teoretiska och praktiska lektioner
  • 25 timmar individuell kontakttid med mentor
  • 25 timmar observation av undervisning
  • 25 timmar assisterande i undervisning
  • 50 timmar projektarbeten

Den ligger i stockholm men det är helgpass och hemstudier däremellan och boende finns för de som reser. De kan bo i yogalokalen.

Jag har precis avslutat teoriåret som ligger som grund för att få söka lärarutbildningen men mitt syfte är inte att bli lärare så jag vill gå en fortsättning i yogateori om det erbjuds istället.

Sajtvärd: Yoga & Meditation iFokus
Medarbetare: Stenar i Fokus

Anmäl
2016-12-03 16:55 #4 av: colors_

Hur finansierar man en sådan utbildning om man inte får låna av CSN, som jag antar...? Banklån, spara, eller hur gör ni?Funderar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.