Annons:
Etikettyoga
Läst 1937 ggr
Goagubben94
12/24/16, 11:02 PM

Eran tro på yoga?

Hur ser ni på yogan? Har det hjälpt er genom livet? Har yogan läkt smärtor, skador, muskelkramper, skador mentalt? För mig med yogan har det hjälpt så otroligt mycket, läkt från smärta, blivit mera smidigare och rörligare

Annons:
[colors_]
1/4/17, 9:10 PM
#1

Hej! Förutom att vara intressant så ger mig yoga och meditation ett lugn, och en tro på något bortom livet, något mer, och en mening som är svår att sätta i ord. Men jag tycker det är synd att begränsa till en viss filosofi eller några komplicerade kroppsövningar eller böcker, yoga är mer en livsstil, ett förhållningssätt, och ett praktiskt sätt att söka, hitta, och utöva Gud. Stora ord, men hoppas det gav svar på frågorna och min syn på saken. :)

[Tilde]
2/22/17, 10:51 PM
#2

Yoga har hjälpt min med ryggsmärta plus att jag såklart mår bättre generellt av att bli mer rörlig. 🙂 Jag är absolut inte spirituell utan ser yoga som stretchning och fysiska övningar.

yngaspe
3/8/17, 7:12 AM
#3

Hur uppnår man det högsta varandet och lämnar egot för en stund.

Detta är det viktigaste i livet att  förstå för att kunna hitta sig själv, där man kommer bortom allt man formats till att bli i den miljön man har växt upp i och vara den man är i det ursprungliga jaget. Har en längre debatt om detta och för att komma dit.  Googla på kan man lämna egot.  kallar mig livsfilosof där på Flashback.

NiklasTyreso
3/10/17, 8:02 PM
#4

Får man svara om meditation? Jag mediterar, men yogar inte. Meditationen har givit mig bättre avspänning efter stress och bättre sömn. Psykiskt blir jag gladare och mer positiv när jag mediterar varje dag.

[Roe Deer]
6/19/17, 6:40 PM
#5

Yoga är för mig en daglig rutin, blandat med hederliga fys-övningar och pilates. Det är extremt bra för styrka, smidighet och fitness, men även en stor portion självdisciplin i början! 

Med bättre fysisk hälsa så mår man bättre mentalt och gör sundare val i matväg, blir lugnare och mer jordnära!

nypisnina
6/19/17, 11:11 PM
#6

Det har hjälpt mig bli mer avslappnad och det har läkt inflammationer och jag har blivit bättre i min rygg. Har reumatism och haft ett diskbråck tidigare och yoga hjälper både och. Utöver det så har det hjälpt mig andas bättre under min konditionsträning, det har stärkt mig så att jag är uthålligare och starkare när jag styrketränar. Och smidig blir man också ju. Är dock överrörlig så jag får vara lite försiktig men det hjälper med yoga för ens kroppskontroll och koordination och ökar medvetenheten över hur kroppen mår och känns. Listan över hur många fördelar jag har fått av yogan är lång.

Annons:
Skogsvittra
8/4/17, 6:56 PM
#7

Yogan har läkt mig fysiskt, men samtidigt tål inte mina handleder riktigt det. Skaffade dock wags-handskar för det ändamålet så det är lugnt nu :) Dessutom hjälper det mig att bli mer avslappnad, starkare och smidigare. Före och efter yoga så "ber" jag. Inte till någon gud om jag nu inte känner för det, utan snarare någon affirmation och tacksamhet.


Upp till toppen
Annons: