Annons:
Etikettmeditation
Läst 1544 ggr
nypisnina
4/25/17, 2:59 PM

Meditera, hitta din guide

Testade att meditera för att hitta min guide och det hände skumma grejer… Det var första gången jag mediterade och jag har svårt att säga om det som hände var riktigt eller inte. Vill inte skriva vad det var som hände här, lite fel forum säkert… Men det jag undrar är om någon kan ge mig råd i hur man mediterar? Någon som är kunnig här? Vad kan jag vänta mig liksom? Om någon är nyfiken på att hjälpa mig tolka det som hände så skicka gärna ett pm så kan jag isf berätta där.

Annons:
NiklasTyreso
4/28/17, 7:13 PM
#1

För ateister som mediterar är meditation bara ett sätt att stressa av fysisktoch mentalt. Ateisten förväntar sig inget övernaturligt och upplever därför bara mental och fysisk avspänning.

De som är intresserade av Hinduisktisk meditation och religiös undervisning kan uppleva kundalinins kraft i sin kropp eller hur de trancenderar, för det är vad de förväntar sig av sin meditation.

Spiritister som mediterar förväntar sig att meditationen ska göra det lättare för dem att kontakta sina guider, skyddsänglar eller dödas andar, och de kan uppleva att de förbättrar sådana förmågor genom meditation.

Ser du poängen? Förväntan eller självsuggestion avgör vad du får ut av din meditation.

Välj en meditationsform som stämmer med dina trosföreställningar och förväntningar. Du nämner ordet "guide" så du kanske ska meditera i din lokala spiritualistiska förening.

[colors_]
4/29/17, 3:49 PM
#2

Hej!

Jag använder mig av mantrameditation då jag mediterar. Tanken är att trancendera, hamna i stillheten, och egentligen inte kontakta någon guide eller liknande. Men det finns säkert sådana meditationer också, och det är ju inget fel i det :)

Man ska inte fokusera på mantrat i meditationen, utan lätt upprepa mantrat, och när man märker att man har tappat mantrat och börjat tänka på annat (för det kommer att hända :-P) ska man Lätt återgå till mantrat igen. Det är så processen att meditera med mantra ser ut, och det är en helt naturlig och aldrig tvingad procedur.

Här är en instruktion till mantrameditation: http://aypsite.com/13.html

NiklasTyreso
4/30/17, 8:08 PM
#3

Jag tog mig friheten att kopiera det viktigaste (från länken ovan) nämligen instruktionen: ____________________________http://aypsite.com/13.html_________________________________ What we will be doing is focusing on the correct utilization of the mantra in the practice of meditation. Then we will have the best results. Here is how we will use it: Find a quiet, comfortable place where you can sit, preferably with back support. We want to remove unnecessary distractions. Just sit and relax somewhere where you can close your eyes for twenty minutes without interruptions. Once you have gotten comfortable, slowly close your eyes. You will notice thoughts, streams of thoughts. That is fine. Just observe them without minding them. After about a minute, gently introduce the thought …I AM… and begin to repeat it easily and effortlessly in your mind. If your mind wanders off into other thoughts, you will eventually realize this has happened. Don't be concerned about it. It is natural. When you realize you are not repeating the mantra, gently go back to it. This is all you have to do. Easily repeat the mantra silently inside. When you realize you are not thinking it, then easily come back to it. The goal is not to stay on it. The goal is to follow the simple procedure of thinking the mantra, losing it, and coming back to it when you find you have lost it. Do not resist if the mantra tends to become less distinct. Thinking the mantra does not have to be with clear pronunciation. I AM can be experienced at many levels in your mind and nervous system. When you come back to it, come back to a level that is comfortable, not straining for either a clear or fuzzy pronunciation. Do this procedure for twenty minutes, and, then, with your eyes closed, take a few minutes to rest before you get up. This practice is to be done twice each day, before you start your day and before you begin your evening activities. It is best done before meals, as digestion can interfere with the process of meditation. Make a commitment to yourself to do it for a few months. Give it some time to work. You will be amazed at the results, and then you will want to keep going forward to more and more. That's enough for now. ----------------------------------------------------------------------http://aypsite.com/13.html------------------------------------------------------- Metoden som beskrivs är mycket enkel, mycket effektiv i att skapa avspänning.

nypisnina
5/2/17, 12:30 AM
#4

Tack för era svar. Jag hittade en meditation som jag tyckte verkade spännande och mitt syfte är avslappning. Tror att yoga eller mindfullness är mer min grej för att hitta avslappning, det känns lite flummigt med meditation. Jag är dock lite flummig själv och öppen för det mesta men jag hade svårt att se syftet med det. Nu kanske just den här meditationen var extra flummig och svårbegriplig, så jag kommer säkert att ge det en chans till, men jag förstår inte riktigt vad jag kan vänta mig av det. Jag lider av stress, har drabbats av utmattning så kanske har svårare att koncentrera mig p.g.a. det. Yoga är lättare tycker jag, det är träning för både hjärnan och kroppen och avslappnande sådan. Det gillar jag verkligen.

[colors_]
5/2/17, 4:45 PM
#5

#3: Det glädjer mig att du finner tekniken och instruktionen till AYP-meditationen bra. Vill bara påpeka att det är okej att kopiera "några rader" från AYP-sidan som citat, läs nedan.

"Copyright Notice: All online writings by Yogani are copyrighted. "Fair use" samples (a few lines) of the lessons may be quoted by anyone……"

Citat ovan från: http://www.aypsite.org

Det var mycket därför jag lade in länken till instruktionen och inte citerade, och kopierade in, den.

Jag tror även det är bra att lektionerna sin helhet stannar på ursprungssidan… :) med mera.

Bara så ni tänker på detta.

#4: det är bra att du hittat rätt! Man ska även följa känslan så som du gör… :)

Monchalo
5/3/17, 10:45 PM
#6

Meditation är vägen 🙂 Vill du läsa på eller komma i kontakt med oss som mediterar ofta kan du kika in på buddhist forumet 🙏🏻✨💕 Ett bra ställe att finna svar på dina frågor, lev väl

Annons:
nypisnina
5/6/17, 2:15 PM
#7

#6 Tack för tipset! Ska kika där!

[colors_]
5/6/17, 4:27 PM
#8

Buddhism är en intressant och härlig religion verkar det som :) om jag skulle välja en religion att följa vore det nog den… gärna en med mycket meditation (typ Zen).

Upp till toppen
Annons: