Annons:
Etikettmeditation
Läst 1483 ggr
satsuke
2014-10-03 13:43

Glömmer svaren under meditation...

Jag har mediterat varje dag nu med några undantag i snart ett år. Det är fantastiskt…alla borde göra det ☝️

I varje fall, då och då känner jag för att möta mina guider eller "mitt högre jag"  och ställa en fråga. När det är något som känns svårt. (Det har hänt mycket under de senaste åren.) Det finns två-fyra stycken som brukar dyka upp när jag gör en sådan meditation.

Det som händer är att jag i princip aldrig kommer ihåg svaren, eller vad jag frågar heller för den delen.

Det går till så att jag efter en stunds meditation möter dem på en speciellt plats, tackar för att de kommer och sen ställer jag en fråga. Sen är det helt blankt i huvudet tills jag tackar för att de kom och säger hejdå och de försvinner.  Så jag är rätt säker på att jag inte somnar 😃

Jag försöker tänka att det väl är så att det inte är meningen att jag ska komma ihåg…att det är nåt för mitt undermedvetna att ta hand om. Eller att de inte vill svara. Eller nåt. Men det känns i vilket fall lite tråkigt.

Om någon varit med om samma sak eller har någon fundering om vad det kan bero på så vill jag gärna höra!

Annons:
Tuva-Lena
2014-10-04 00:48
#1

Jag har en fundering. Och den är precis som du själv tror, att det är något som du själv skall ta reda på.😉 Men om du försöker fånga upp en känsla eller något annat i samband med att du träffar dina guider då? Det brukar kunna ge en vägledning.

Annars påminner din upplevelse om det som det kan bli i drömmar. Man tänker då man drömmer; "det där MÅSTE jag komma ihåg" för man vet att det är VIKTIGT. Lika fullt så har man glömt det när man vaknar.  Jag tror att det är av samma anledning, att man medvetet måste förstå vad man bör göra eller hur man skall agera.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
2014-10-04 17:08
#2

jag har varit med om det flera gånger, att jag minns att de talat till mig både länge och väl men inte minns ett skit av det sen🤐 och jag har känslan  som det du är inne på, att svaren finns i mitt undermedvetna och jobbar ändå🙂…kanske det inte ska "upp i ljuset" riktigt än, för att du då skulle börja överanalysera tex?  Lita på att ditt inre fått ett svar och redan arbetar på det🌊. Sedan kan det funka riktigt bra att innan både meditation och sömn be specifikt " låt mig komma ihåg det jag har användning för att veta nu" …det gör dig säkrare i din tro på förmågan att du KAN ta emot ett svar, vilket påverkar din förmåga att öppna upp…

satsuke
2014-10-06 10:47
#3

Tack båda! Ni har säkert rätt. Det enda ord som kommer upp tydligt är "tålamod"…😃

Men också en väldigt fin känsla (och också bild ibland) av att de bär mig.

Så jag ska nog lita på det helt enkelt! Men visst är det lite trist…

Hugohugo
2014-12-28 22:33
#4

#0

Om detta fungerar?:

Kanske är automatskrift odyl i bästa fall en kanaliserad medvetenhet, och inte att man egentligen tapparden bra kontrollen:

Ett alternativ jag funderar på testa, då jag klurat färdigt på medvetande delen roll i följande (eftersom då man vänder sig till ljuset så är det med medvetenhet/klarhet och ingen dunkelhet/omedvetenhet, sagt utifrån den bästa experten jag känner Rabbi Désirée R. Ntolo), vore att du lär dig automatskrift, som går ut på att du låter dina guider, andar osv (om jag missar något) tala till dig så de lånar din hand för skriva det de svarar eller har att säga dig. Från början kommer det inte bli något vettigt, men med tiden då ni vänjer er i varandras umgänge så kommer det en tid då anden/guiden klarar av säga sitt, så du med din hand du lånar den antecknar det.

Jag har en del erfarenhet av se andar, men det säkraste minnet vanliga personer har för sådant här är att skriva ner saker. Eventuellt skulle ett tangentbord också duga, snarare än en iphone (såvida det är frågan om snabbt skriva, då man inte tittar). Kanske går det också spela in att man säger det som man får höra.

Men jag skulle inte rekommendera att bara i förbigående uppmärksamma det sagda, och försöka memorera det eller bara tappa bort det, så att man inte kan återkalla minnet åtminstone den närmaste tiden efter det mötet ägt rum. Jag vet inte hur man skulle få ett bättre minne, än om det kanske även skulle gå att få. Men det finns inte där från början, så man missar något om man tappar uppmärksamheten att anteckna eller spela in det. Dessutom sannolikt är det man minst har lärt sig är desto mer i behov av yttre hjälpmedel, så som läget ser ut för de flesta.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Upp till toppen
Annons: