Annons:
Etikettertipsråd
Läst 835 ggr
[Älskamig]
2015-08-05 12:48

Jag vill börja med yoga. Hur?

Hej på er!

Jag är en tjej på 18 år som vill börja träna yoga hemma. Detta med anledning till att försöka minimera min stress, framförallt när vardagen är igång, men också för att ha en aktivitet/träning att hitta på. Gillar att vara aktiv, men känner att det är tråkigt att bara ge sig ut och springa hela tiden. Speciellt vid sämre väder!🌈 Så tror att yoga skulle vara kul att prova, speciellt om man kan fixa det hemma.

Frågan är hur man börjar? Kan ni ge tips på övningar osv? Har läst om bikram yoga och sånt, har ni tips på övningar på det?

Annons:
fridelfina
2015-08-07 19:48
#1

Just bikram yoga ska ju göras i 40 graders värme, så du behöver väl en bastu hemma till det! Men ett bra sätt är att kolla videor på Youtube eller på yogisars hemsidor så surfa på nätet. Annars finns det ju diverse dvd och böcker att botanisera runt bland. Hälsotidningarna har ofta dvd som följer med, nu sist fick jag en med den tidningen som heter just Hälsa. Sen finns ju Yogobe som samlar alla möjliga stilar och pass. Det är ett bra val tycker jag. Man kan ställa in massa olika val och få förslag på passande pass och teknikvideos samt massa artiklar mm som informerar om yoga på många olika sätt.

 
 

fridelfina
2015-08-07 19:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Just ja, det finns ju ett par rena svenska yoga tidningar att köpa nu också. Det var mycket bra grundinformation i den jag köpte för ett par veckor. Den rekommenderas!

 
 

itiswhatitis
2015-08-12 14:09
#3

Köp en yogabok som inspiration och gör övningarna som är med i boken. Sätt på lite meditativ musik och börja med några enkla övningar en kortare stund och bygg sen på.

Jag har en yogabok som heter "Yoga girl" av Rachel Brathen. Den är väldigt fint uppbyggd med fina bilder och bra inspiration. 🙂

Men enklaste sättet för mig har varit att köpa en yoga dvd och träna framför tvn. Synd bara att det svårt att få tag i.

Insta: isabellaroenne

diirory
2015-08-28 17:08
#4

Det finns jättemycket på youtube! Personligen tycker jag det är mycket roligare att ha en instruktör man kan lyssna på än att kolla i en tidning :P

elegantbanan
2015-09-02 19:00
#5

Jag rekommenderar Yoga with Adriene på Youtube! Håller själv just nu på med hennes 30 Days of Yoga, vilket för en nybörjare för mig har visat sig vara väldigt lärorikt och roligt! ^^

melancholy were the sounds on a winter's night.

Upp till toppen
Annons: