Annons:
Etikettdagens
Läst 977 ggr
Magi-cat
1/18/16, 3:00 PM

kritiserad yogalärare

Jag råkade snubbla på en intressant sida hos en yogalärare som vågar förändra när det gamla inlärda sättet inte fungerar och som tar till sig nyheter. Jag tyckte det lät väldigt spännande. Men hon fick tydligen en hel del kritik för att hon lämnade utanpåverket. Utveckling är inte alltid enkel och självklar.

"Jag tänker att yogan är på väg in i ett nytt utvecklingsskede. Yogan kräver att bli omdefinierad och skärskådad. Och detta är en utveckling som inte bara pressar sig på från mera vetenskapligt baserat håll men också från de som kommer till yogamattan och vill undervisas."

http://www.linneajensenyoga.org/#!Att-vara-en-kritiserad-yogal%E4rare/z95l7/5686eaaf0cf23a10fe3c01da


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
StillaSinnet
1/18/16, 7:30 PM
#1

#0 Hm… Ja, jag kan tänka mig att de som lämnar tycker inte att det passar just dem, men jag tror att det kommer andra som tycker detta är bättre. I en övergång kan det bli lite tomt kan jag tänka. Det gäller nog att stå på sig för det man tror på och låta tiden utvisa om man är på rätt spår. 

Rachel Bråten berättade att när hon visade upp bilder på sig själv i bikini utförandes alla möjliga yogapositioner och bara var positiv i sina inlägg på instagram så hade hon tusentals följare. men så hände något. Hennes bästa kompis körde ihjäl sig och Rachel gick in i en drepresion och kunde inte längre leverera positiva budskap. Bilderna blev annorlunda och hon öppnade sitt sårade hjärta i inläggen. Följarna hoppade av i rask takt. Rachel använde ändå nätet som sin terapeut och fortsatte dela med sig av sina känslor. Efter ett tag kom nya följare, som blev gripna av hennes ärlighet. Ingen är lycklig varje dag men det är ok. Idag har hon 1,7milj följare och vet nu att dessa följer henne för den hon är, inte för ett hon var en snygg bikinitjej att vila ögonen på. Jag tror på attraktionslagen; om du är sann mot dig själv så kommer de som gör dig gott. 

För mig är det den gamla traditionella läran som hägrar, men inget är hugget i sten. Vad vet jag om 10-20 år?  Man måste alltid omvärdera och reflektera. Speciellt om något inte känns riktigt bra 👍

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

fridelfina
1/19/16, 4:46 PM
#2

Intressant skrivet! Läste nåt till inlägg hon gjort. Tänker att de Yogaformer jag hakat på, är just det hon strävar mot, mediyoga, yinyoga. Restorative yoga har de båda drag av. Tror att alla har olika förutsättningar, och allas förutsättningar förändras över tid. Så det kommer nya elever när de gamla slutar…..

 
 

[niklaeri02]
1/29/16, 12:45 PM
#3

Jag funderar på att starta en blogg om andlighet när andan faller på :) Men mest för min egen skull (och andras) och inte för att få följare… <3

Upp till toppen
Annons: