Annons:
Etiketterhälsavälmående
Läst 1150 ggr
fridelfina
2016-03-08 21:29

Slarvar med yoga och återhämtning

Hm, har haft så mycket att göra på jobbet ett bra tag. Vilket inneburit att jag inte tagit mig tid att yoga eller meditera…. Varför, när den yttre pressen ökar är ju egentligen behovet av återhämtning större? Vad gör du när du får det stressigt?

 
 

Annons:
aneri
2016-03-09 12:11
#1

Om du inte kan hitta tid hemma för återhämtning så tycker jag att du ska börja med att ta dig cirka 15 minuter på jobbet. Det har du rätt till. Kanske en kafferast eller en stund av lunchem eller dyligt. På varje jobb bör det finans ett vilorum, annars kräv det.  Träna på att meditera där inne. Koppla bort jobbet helt, kanske svårast i början. Att man gör det på jobbet kan kännas bra eftersom man vet att man har rätt till det och att man känner att man har gjort ett val. Lycka till hur du än gör.

fridelfina
2016-03-09 22:41
#2

Mm, det är på jobbet jag yogat en kvart några ggr det senaste typ 10 månaderna. Så, det är faktiskt där jag tänkt att hinna…. Men nu har jag ju inte gjort äns det…. Men jag får skriva kontrakt med mig själv om det tror jag, så jag orkar med och får balans igen! :-)

 
 

aneri
2016-03-10 10:34
#3

Kanske du har en arbetskamrat som du kan anförtro dig till som kan hjälpa dig och säga t ex: " Nu är det dags för yoga" Eller kanske du ka hitta någon eller några som kan göra det samtidigt. Jag har för mig att man har rätt till det på alla arbetsplatser. Kanske kan även en chef hjälpa på något sätt.  Ge dig inte, det är som mest viktigt för dig nu när du har det stressigt.

StillaSinnet
2016-03-12 07:01
#4

Jag får ju lite av yogan och mindfulnessen ett par gånger i veckan när jag håller Barnyoga, men som lärare visar man ju mest och jobbar inte med sina egna utmaningar. Sedan gå jag ju i klass en gång i veckan för att verkligen se till att det blir gjort.

När jag har det stressigt och inte hinner med asanas så försöker jag ändå jobba med yogaandningen. I köerna på ica i bilen, på rasten, när jag ska somna osv. Jag tänker extra på hur jag spänner/slappnar av i kroppen så inte axlarna åker upp eller käkarna spänns. Jag försöker sitta utan ryggstöd för att få en bra pelare men haklås få rygg och nacke mår bra.  Det är också yoga. 90% av yogan är faktiskt utanför mattan. Hitta den balansen i vardagen så hjälper det mycket  😉

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

fridelfina
2016-03-13 00:19
#5

Tack Artlink, nu känner jag mig inte så misslyckad yogini längre - jag gör ju också så lite nu och då!

 
 

StillaSinnet
2016-03-13 09:00
#6

#5 dåligt samvete ger bara spänningar och mer stress ❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
Upp till toppen
Annons: