Annons:
Etikettmeditation
Läst 1086 ggr
tlover
2016-07-07 16:28

10 orsaker du ALDRIG ska meditera

😃

l'm back

Annons:
retep
2016-07-07 21:07
#1

Mannen är på villospår, vet inte skillnad på olika metoder, och vad en riktig meditationsteknik är och ger.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

tlover
2016-07-07 21:35
#2

#1 han skämtar, han tycker att man ska meditera. Om man nu vill må bättre, få bättre minne etc

l'm back

Loris M
2016-07-07 22:44
#3

#1 Jag tror att du var lite för snabb där och lyssnade inte på honom utan fastnade vid rubriken  - Meditera inte! 😃

Han säger bl.a. att man inte ska meditera om man inte vill må bättre, om man inte vill förbättra minnet och självförtroendet, om  man inte vill ge upp sitt hektiska liv och att ständigt vara stressad, eftersom meditationen gör att man verkligen saktar ner. Meditationen tvingar dig att vara i nuet utan att döma och klandra dig själv och det är förstås jätteobehagligt för många 😃o.s.v. Så, nej han är absolut inte på några villospår. 

Vad gäller teknik så upplever jag inte att han pratar om det, utan mera om fördelar med att meditera.

barakallio
2016-09-20 15:07
#4

Hej! 

Jag studerar till lärare i religion och jag söker någon ungdom/ung vuxen som vill svara på några frågor angående meditation och utförandet av det osv för en tenta jag skriver. Deltagaren kommer vara helt anonym och får självklart ett exemplar av min uppsats när den är klar.

/Matilda

Erus
2016-09-23 18:48
#5

Barakallio jag kan svara på frågor om du fortfarande är intresserad… Är dock vuxen, 30 år.

Upp till toppen
Annons: