Annons:
Etikettallmänt
Läst 1764 ggr
StillaSinnet
8/13/16, 9:22 AM

yogahösten 2016

Har ni anmält er till någon klass i höst ännu. Ska du hålla egna klasser, gå yogautbildning eller hur ser planerna ut där ute för yogahösten 2016?

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
StillaSinnet
8/13/16, 9:28 AM
#1

Själv smygstartade jag med tre fristående tillfällen som "min" yogaskola erbjöd innan själva höstterminen startar på riktigt och till starten har jag anmält mig till samma klass som jag gått på tidigare. Det gjorde jag redan vid terminslutet i somras så jag var garanterad en plats.

Jag avslutar Ett år av yogastudier genom sista tillfället nu i september men ska gå en mindre kurs i Ayurveda under hösten. Det ser jag fram emot 👍

Igår bönade och bad ett barn på förskolan där jag jobbar om att vi skulle yoga . Vi har så få barn på plats ännu. Många har fortfarande semester och inskolningarna börjar först nästa vecka så det kan bli lite långtråkigt för de få som har börjat så barnet och jag hämtade varsin matta och hade utomhusyoga på gården, bara vi två Skämtar Så skönt det var  och så roligt vi hade!

Jag har fått med minst två kollegor på tåget, så de börjar nybörjarklass nu i september. Det gör mig riktigt glad! Igår var de med min och det ensamma barnet på förskolan och ville ha lite tips och råd inför terminstarten. Den ena kollegan provade lite medan den andra bara ville vara med och titta hur vi gjorde. Jag håller tummar och tår för att de kommer tycka det känns bra när de väl börjar och vill fortsätta   Glad

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Skogsvittra
9/16/16, 9:56 PM
#2

Jag har precis kommit igång med att yoga och träna igen. Mest för att bli starkare och smidigare igen, är helt ur form nu. Skulle vilja gå kurs men det har jag inte råd med, så det blir till att yoga hemma med en app som jag gillar. Ska försöka hålla mig till en rutin där jag yogar varje morgon. 

Nästa vecka ska jag dock få ett personligt program av en man i Indien för att hjälpa mot depression och ångest, så det ska bli väldigt spännande att höra vad han säger 😮

Önskar att jag hade en vän att yoga med så det blev lättare att peppa varandra!!


Loris M
9/26/16, 8:30 PM
#3

Jag brukar träna/dansa zumba också vilket kostar en del om jag har både det och yoga. Så under hösten nu använder jag mitt häfte som jag fått på kursen i våras och utövar kundaliniyoga på egen hand. Inte lika kul och svårt att bli disciplinerad och yoga varje vecka, men nu valde jag att prioritera zumba.

StillaSinnet
10/7/16, 8:00 AM
#4

#3 nej, jag har känns att det går lite trögt just nu med hemmaträningen. På sommaren i solen då är det så härligt och lätt att komma igång. Då kunde jag köra flera gånger per dag men nu när det blir kallt, man drar ihop sig, stelnar och verkligen behöver yogan, så känns det motigt. Det är det vi kallar Dukha, lidandet, mörkret och svårigheterna. Då vi saknar Sukha, det ljusa, flowet och feelgood-känslan. Men det kommer tillbaka. Vi får ta några extra andetag och rulla ut mattan i helgen 😉

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Upp till toppen
Annons: