Dagens yoga/meditation

Dagens asana

2015-12-28 10:33 #0 av: Artlink

Vilken är din viktigaste position i dagens yoga? 

Beskriv med ord men gärna med bild. 

Dagens viktigaste är idag den mest utmanande och den som får ta längst tid. Krigaren III, Virabhadrasana III. 

Jag kan tyvärr inte fota mig själv men så här SKA den se ut. Jag jobbar på att kunna få upp benet tillräckligt högt och sträcka benet helt rakt och hålla balansen 3-5 andetag. Just nu är det vingligt. Jag jobbar med mycket balans en period för att få upp styrkan.

Infogar ett youtubeklipp istället för en bild 

Sajtvärd: Yoga & Meditation iFokus
Medarbetare: Stenar i Fokus

Anmäl
2015-12-29 22:52 #1 av: fridelfina

Jag gillar bakåtfjärilen i Yinyogan (finns säkert i andra också...)

Bild från http://www.risenta.se/yin-yoga där det för övrigt fanns ett litet yinyogaprogram!

hur_mycket_energi

Anmäl
2015-12-30 18:41 #2 av: Artlink

#1 ser så skön ut! jag sover gärna i bakåtfjäril eller liggande skräddare men utan kuddar i svanken. Vet inte varför men det känns skönast så.

Anmäl
2016-01-02 11:40 #3 av: Artlink

Dagens asana blir nog Happy Buddha Belly Skrattar

Se fridelfinas länk

Anmäl
2016-01-02 22:54 #4 av: fridelfina

Själv meriterade jag ikväll mittemot denna ljuskälla. Det var härligt :-)

Edit: ledsen att bilden kom på sniskan

Anmäl
2016-01-03 09:22 #5 av: Artlink

#4 Meditationer är så härliga! Jag har också några buddhas här hemma.

Jag fick besök när jag väl var redo för min yogastund men kära vänners sällskap är också mycekt värt. Får se om det kan passa bättre idag istället.

Anmäl
2016-01-10 12:33 #6 av: Artlink

Jag jobbar på med krigaren men försöker nu nå runt i bound side angle pose. Når nästan när jag jobbar med vänster ben fram men runt höger ben går det INTE. Min högersida är så mycket stelare i både vrist, knä, höft och axel. Frustrerande. Så tar jag i för mycket. Tvingar kroppen och har sedan ont i flera dagar. Idag ska jag försöka vara snäll mot min högersida Hjärta

Anmäl
2016-01-10 13:03 #7 av: Artlink

Inte världens vackraste syn men jag nådde faktiskt runt! Känslan är så härlig!Skrattar

Att jag står snett på mattan beror mer på att kameravinkeln ska bli som bäst. vi har lite trångt runt granen Galen

Och jag har en otroligt stel rygg så en kraftigare vridning är svår, men jag jobbar på det Arg

Anmäl
2016-01-10 18:26 #8 av: fridelfina

Jag har jättesvårt för armar bakom ryggen överhuvudtaget, men det där såg ju jättefint ut (trots vinkel och gran!) Skämtar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.