16 Maj
Hejsan, Vad gör ni idag, denna fredag den 16 Maj? Hur ser helgen ut? Ska ni vara lediga eller jobbar ni? Blir det någon tid över till yoga/meditation eller kommer Hellgren att rusa förbi? Själv skall jag jobba en natt, vara ledig en natt och jobba en natt, denna helgen. Så det blir lite hackigt, men några promenader med stavarna skall jag allt få klämt in, och några yogapass. Måste få lite rutin i meditationen också, Men det blir nästa projekt. Caliclue lade ju upp lite länkar till mobil appar igår, där det bland annat fanns en bra App med meditationsmusik! I helgen skall jag börja med att lyssna igenom alla spåren på den appen, och välja det spår som jag gillar mest. Det tycker jag är viktigt om man skall ha musik att det inte irriterar och stör mer än det hjälper en att komma i stämning. Har en godvän som kan meditera till hårdrocksmusik, jag kan säga att det kan inte jag! Och det får inte vara några störande övergångar mitt i låten, mellan olika delar av en låt heller, utan mjuka ljud rakt igenom. Vilken sorts ljud mediterar Du till bäst? Några vill ha fullständig stillhet, enkel mediterar bäst till ljud från havet, eller skogen, hur känner du?
Idag har det varit arbete i 8 timmar, kom nyss hem 🙂 Det blir nog att spendera tid hos pojkvännen i helgen, han arbetar visserligen så det blir lite timmar själv men det går an! Meditation/yoga blir det nog av på söndag! 😃
Just den appen jag tipsade om i inlägget (här) mediterar jag gärna till. Det är riktigt härligt med sådan musik!
Idag har det blivit mycket datorspel men mest tid med hunden, jag älskar verkligen att vara med honom och arbeta tillsammans med honom.
I helgen kommer jag fortsätta spela då jag inte kunnat de tidigare och vara med hunden förstås, han har fortfarande mycket att lära sig då han bara är valp ännu, men jag älskar att lära honom saker, han är så smart, lättlärd och ser upp till mig.
På söndag kväll kommer sambon hem från övning med hemvärnet, han åkte i torsdags morgon, så det blir extra roligt att träffa honom. :D
#2 Mysig helg!