Yoga & meditation iFokus

Yoga & meditation

Etiketter: allmÀntmeditationmeditation-artikel
LĂ€st 201 ggr
[Mulka]
1

Att meditera đŸ§˜đŸ»â€â™€ïžđŸ§˜đŸ§˜â€â™‚ïž

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar ni meditera? Gör ni det regelbundet? PÄ vilket sÀtt? Jag brukar meditera till avslappningsmusik och bara försöka fokusera pÄ min Andning. Hur gör ni?

• Redigerat 2024-05-19 09:00 av Pyttelite
  • Redigerat 2023-03-15 11:24 av [Mulka]
Missfit
1

#0: jag beundrar alla er som klarar av att meditera. Trots att jag har gÄtt pÄ mindfulness i tre Är, fixar jag inte att komma till meditationsstadiet utan en levande persons guidning. DÀrmed funkar heller inte förinspelad guidning. HjÀrncellen studsar bara som en pingpong boll i kraniet.

Andningsteknik Ă€r dock guld vĂ€rt ❀

VĂ€nlighet & Respekt = vinnande koncept

[Mulka]
1

Det har du verkligen rĂ€tt i! Min hjĂ€rna spelar ocksĂ„ pingis, men jag försöker att öva pĂ„ att fokusera pĂ„ rĂ€tt sak. Jag förstĂ„r verkligen att du tycker att det Ă€r svĂ„rt! 🙃

[Mulka]
0

Jag brukar Ă€ven ibland sĂ€tta pĂ„ till exempel ett poddavsnitt med en guidad meditation. 🙂

• Redigerat 2023-03-31 10:50 av [Mulka]
snowy00
1

#0: sjĂ€lv har jag ett mantra jag upprepar tyst och stilla i mitt sinne nĂ€r jag mediterar. UppmĂ€rksamheten fĂ„r dock gĂ„ dit den vill under meditationen. Även som komplement hĂ€nder det att jag sitter tyst, utan mantra, eller fokus och bara Ă€r i den inre stillheten. Det Ă€r tvĂ„ olika former som kompletterar varandra för mig.

[Mulka]
1

#4: vÀldigt fint.

[Undertaker]
0

#4: Jag lÀgger bÄde vid yoga och meditation fokus pÄ andningen. Leder tillbaka tankarna till den nÀr jag börjar tÀnka pÄ annat.

[Mulka]
0

#6: andningdfokus Ă€r viktigt! 👍

snowy00
1

#6: det Ă€r nog tvĂ„ olika sĂ€tt att meditera pĂ„ :) mĂ€rkte sjĂ€lv för lĂ€nge sedan att jag sjönk mycket djupare, och det blev mycket behagligare utan bestĂ€mt fokus
 Men det Ă€r vĂ€l vad man föredrar. Vissa lĂ€r ut med fokus, andra utan.

[Undertaker]
0

#8: Beror ju pĂ„ mĂ„let och individen. För mig blev det lĂ€ttare att verkligen sjunka djupt om fokus börjar med andningen. Har Ă€ven testat annat men inget som fĂ„tt lika bra ”effekt”. Utan fokus försvinner tankarna ivĂ€g för mig. Men det kanske blir bĂ€ttre med tiden tĂ€nker jag.

snowy00
1

#9: det blir det helt sÀkert. Det Àr sant, beror pÄ individen och omstÀndigheterna. Jag började med andningsfokus för kanske 17 Är sedan eller sÄ, och ja, dÄ hade det bra effekt ocksÄ.

[Undertaker]
0

#10: Jag började för nÄgra mÄnader sedan.

[Mulka]
1

Det med andningsfokus Ă€r bara nĂ„got som jag tycker Ă€r skönt nĂ€r jag mediterar och sĂ„, men sĂ„klart Ă€r det olika för alla. Visst vore det trist om alla tyckte likadant. Man lĂ€r sig alltid nĂ„got nytt. 🙂

snowy00
2

#12: Exakt 😊

[Mulka]
1

#13: â˜șâ˜ș

NiklasTyreso
1

Jag kör DrnBensons Relaxation Respons: https://youtu.be/nBCsFuoFRp8

Enkelt, effektivt och starkt vetenskapligt stöd.

http://www.mass.gov/cancersurvivor This video is part of the Wellness Guide for Cancer Survivors, a new publication from the Massachusetts Department of Publ...
[Mulka]
0

#15: 👍👍

Vykke
0

Jag kör ocksÄ andningsteknik. Det Àr ganska bra (för mig). (y)

• Redigerat 2023-06-04 15:51 av Vykke
[Mulka]
0

#17: det brukar jag ocksÄ göra. Det kÀnns bra för mig för jag behöver jobba pÄ min Andning.

[i_love_iller_2]
1

SĂ€llan men nĂ€r jag vĂ€l gör det sĂ„ gör jag som Mulka 😃

[Mulka]
0

#19: 👍