Yoga & meditation iFokus

Yoga & meditation

Etiketterhjärnanäldre
Läst 69 ggr
Pyttelite
2023-10-25 20:25
4

Yoga för äldre - ett bra sätt att träna hjärnan

Forskning visar att yoga är mer effektiv än vanlig träning för hjärnan hos äldre personer.

Korpen i Norrköping försöker få fler äldre att prova yoga.

”Vi försöker visa att det inte måste vara jättehård träning” säger Frida Jonsson, hälsopedagog.

Läs mer här:

https://sverigesradio.se/artikel/hon-vill-fa-aldre-att-satsa-pa-yoga-for-hjarnans-skull

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Forskning visar att yoga är mer effektiv än vanlig träning för hjärnan hos äldre personer.Korpen i Norrköping försöker få fler äldre att prova yoga.”Vi ...
Magi-cat
2023-10-25 20:50
1

Lägg gärna in detta på Hjärnan också! 🌺

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sindri
2023-10-25 20:58
2

Varför har jag så svårt för yoga? Fast jag vet att det vore bra för mig. Jag har försökt ett par gånger men svävar bara iväg i tankarna (och inte avkopplande sådana), dålig balans och kroppskänsla. Spänner mig istället för spänner av.
Kan man vara yoga-analfabet?

Pyttelite
2023-10-25 21:11
2

#2: Tror att du bara möter en normal reaktion - låt tankarna sväva iväg och låt din kropp vägleda - rätt som det är blir det stilla. 🧘‍♀️

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Sindri
2023-10-25 23:04
1

#3: Men i tankarna sätter jag igång idel nya projekt……☹

[Mulka]
2023-10-27 16:51
3

#0:Bra grej! Yoga är verkligen bra för typ alla om man gör den på ett bra sätt och yoga för äldre är ju jättebra. Jag läste i en tidning om en person som var typ 90 år och yogade länge varje dag. Yoga är verkligen något för alla. (:

snowy00
2023-11-13 18:37
1

#2:

Säger som Pyttelite, #3…🙂