Yoga & meditation iFokus

Yoga & meditation

Etikettmedlemspresentationer
Läst 770 ggr
[Ellenme]
2

Min presentation!

Skäms borde jag göra som inte ens presenterat mig trots att jag är Sajtvärd! Känns lite som min skyldighet att ge Er en bild av mig! Så här är min presentation!

Jag heter Ellen, snart 24 år och bosatt i Södertälje, en bit utanför Stockholm! Arbetar som lokalvårdare och trivs som fisken i vattnet!
Har en Chinese Crested Hairless tik på snart 2 år också, hon är mitt största intresse här i livet 🙂

Jag upptäckte yoga på riktigt förra året, sommaren 2013 i stort sett. Jag fick intresse om det 2012 dock, men fick min första yogamatta förra sommaren i födelsedagspresent! Sedan gick det lite trögt där, jag läste på om yoga och fick mig en bild om det.. började med yoga lite trögt och det tog ett tag innan jag verkligen fastnade för det! Så jag kan väl säga att jag utfört yoga regelbundet (några dagar i veckan) sen hösten och jag finner yoga som det ultimata för just mig!
Jag har lätt för migrän och jag går runt och är spänd hela dagarna, yoga har verkligen gjort susen för mig! Med regelbunden yoga, bra matintag, mycket vatten, bra sömn, meditation och positivt tänkande så har min hälsa blivit så mycket bättre. Allt det går hand i hand för mig, missar jag nåt så kommer migränen oftare än annars så att säga.

Meditation däremot kom med yogan. Jag har alltid varit en grubblare, nåt som påverkat min migrän mycket. Jag grubblar 24/7 och med meditation har jag lärt mig att koppla bort vissa tankar som inte gör mig något gott. För mig är det ultimata lotusställning och lugn musik som ljudet av havet, fågelkvitter och dylikt. Till slut hamnar jag i ett tillstånd mellan vakenhet och sömn, mitt emellan så att säga.. det är himla härligt!