Yoga & meditation iFokus

Yoga & meditation

Etikettmedlemspresentationer
Läst 770 ggr
[Ellenme]
2

Min presentation!

Skäms borde jag göra som inte ens presenterat mig trots att jag är Sajtvärd! Känns lite som min skyldighet att ge Er en bild av mig! Så här är min presentation!

Jag heter Ellen, snart 24 år och bosatt i Södertälje, en bit utanför Stockholm! Arbetar som lokalvårdare och trivs som fisken i vattnet!
Har en Chinese Crested Hairless tik på snart 2 år också, hon är mitt största intresse här i livet 🙂

Jag upptäckte yoga på riktigt förra året, sommaren 2013 i stort sett. Jag fick intresse om det 2012 dock, men fick min första yogamatta förra sommaren i födelsedagspresent! Sedan gick det lite trögt där, jag läste på om yoga och fick mig en bild om det.. började med yoga lite trögt och det tog ett tag innan jag verkligen fastnade för det! Så jag kan väl säga att jag utfört yoga regelbundet (några dagar i veckan) sen hösten och jag finner yoga som det ultimata för just mig!
Jag har lätt för migrän och jag går runt och är spänd hela dagarna, yoga har verkligen gjort susen för mig! Med regelbunden yoga, bra matintag, mycket vatten, bra sömn, meditation och positivt tänkande så har min hälsa blivit så mycket bättre. Allt det går hand i hand för mig, missar jag nåt så kommer migränen oftare än annars så att säga.

Meditation däremot kom med yogan. Jag har alltid varit en grubblare, nåt som påverkat min migrän mycket. Jag grubblar 24/7 och med meditation har jag lärt mig att koppla bort vissa tankar som inte gör mig något gott. För mig är det ultimata lotusställning och lugn musik som ljudet av havet, fågelkvitter och dylikt. Till slut hamnar jag i ett tillstånd mellan vakenhet och sömn, mitt emellan så att säga.. det är himla härligt!

Meditation och yoga har påverkat mitt liv så positivt. Från att ha varit väldigt irriterad och inte kunnat leva i nuet till att se glädjen i det allra minsta. Jag oroar mig inte längre lika mycket utan ser positivt på livet, saker löser sig med rätt inställning! Jag brusar inte upp mig för små saker, jag väljer mina strider och på så sätt blir det sällan strider i mitt liv längre! Att gå runt i glädje och harmoni har länge varit mitt mål här i livet, och dit har jag kommit nu! Det har krävts mycket arbete, mycket psykiska påfrestningar att ändra om hela sitt tankesätt och sin grund man lutat sig mot.. men det har gett resultat och livet är på topp! Med positivt tänkande och harmoniskt liv har glädjen bara exploderat i mitt liv.. jag har blivit socialare och positiva människor och situationer har kommit in i mitt liv! 🙂
Så yoga & meditation har förändrat HELA mitt liv! Jag är evigt tacksam för det!

Tuva-Lena
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då passar jag på att presentera mig också..Glad

Helt ny och fann sajten genom att titta till vänster på sidan.. Hurra för det!

Började med hatha yoga för 8 år sedan, men i fjol kom jag i kontakt med kundalini yoga, och det förändrade mitt liv helt o hållet!Tummen upp

Hatha yogan är mer fysisk, medan kundalini yogan ger sån själslig tillfredsställelse - ja även fysisk, för visst ingår det rörelser i den också. Inom kundalini yogan använder man rörelser, mantran och meditation och andningen är avgöranade för hur rörelsen kommer att "kännas" kan man säga. Hatha yohan blir då mer rörelse och Andning vilket också är väldigt skönt!

Jag använder mig av båda, dom kompletterar varandra tycker jag och jag kan inte tänka mig att vara utan någon av dem.

Annars är jag naturmänniska/friluftsmänniska med intresse för de energier vi omger oss med ute i det fria. Samlar örter och tillverkar egna hudvårdsprodukter bl a, tillber månen och älskar allt levande som alltid utstrålar den energi av kärlek som man också upplever i kundalini yogan. Har både hundar, hästar och som löken på laxen en smart liten kisse.Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Ellenme]
0

#1 Välkommen hit! 🌺 Och tack för en väldigt fin presentation och framför allt väldigt fin information om diverse yoga-stilar 🙂

Tuva-Lena
0

Oskyldig Tack Caliclue! Känner mig ödmjuk..Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
1

Goa tuvan roligt att du hittat in hit du också!

Min egen presentation ligger i en annan tråd

http://yogaochmeditation.ifokus.se/discussions/53623d75ce12c408840007f9-darfor-yogar-jag?participating-2