Sömnproblem
Hej!
Jo, jag har haft sömnproblem jätte länge. D.v.s inte kunnat somna förrens klockan 3 (på vardagar). Finns det någon yogaställning för att bli avslappnad? Anledningen till att jag inte somnar är p.g.a stress. Därför behöver jag lugna ner mig men det går inte liksom. Behöver hjälp! 😭
~Joja my rabbit~ ❤️
~Kaniner~ ❤️
Har du testat meditation? 🙂
Andningsövningar brukade hjälpa mig när jag mådde som sämst. Vi pratar sömnlöshet, hjärtklappning och andningssvårigheter.
Utomhusvistelse, i mitt fall trädgårdsarbete, och andningsövningar.
På nätterna brukade det hjälpa att lyssna på avslappningsmusik med fågelkvitter, vågbrus eller andra naturljud, och verkligen koncentrera mig på andningen. Det svåraste och mest nödvändiga är att putta bort de tankar som gärna börjar snurra där man ligger sömnlös.
Varje gång tankarna kommer, fokusera igen på andningen, tänk "andas in, andas ut" för varje andetag och lyssna på musiken i öronen.
Jag vet att det är jättesvårt, men jag talar av egen erfarenhet. Det är värt mödan!
Lycka till!
Skickar massor av ljus och kärlek
MallaT Tack! Får testa ikväll och se om det hjälper 👍❤️
~Joja my rabbit~ ❤️
~Kaniner~ ❤️
Något som får mig att gå ner i varv är en ljudbok, att bara lyssna till någon som läser för mig gör mig riktigt avslappnad.
det finns speciella bra övningar för att man skall kunna slappna av och sova. Men man bör pröva dem när man inte skall upp på morgonen, för alla reagerar ju olika.
du hittar säkert något på Youtube, hinner inte kolla just nu, men återkommer med en länk om jag hittar något.
Hittade en som du kan kolla på rätt fort så varsågod….
https://www.youtube.com/watch?v=ZWzZUclOMJo&list=PL6D54522D655E42BB
Tack! 😊
~Joja my rabbit~ ❤️
~Kaniner~ ❤️
Du frågar efter någon yogaställning som gör att du slappnar av och kan somna. Är man stressad är det inte så lätt att börja meditera, göra andningsövningar, lyssna på avslappningsband osv. Jag tror på att kombinera det med att använda kroppen.
Här har du tre enkla övningar i en artikel som heter Sov hela natten med den enkla yogan
Lyssna på detta! :) Titta på Indigo Dreams: Kids Relaxation Music, Bedtime Mus… på YouTube Indigo Dreams: Kids Relaxation Music, Bedtime Mus…: http://youtu.be/Y0im2Y-zk3c
Jag har fått stor hjälp med liknande problem genom att lyssna på en självhypnos. Sök efter Glenn Harrolds appar och ladda ned den som heter Instant Sleep. Den hjälper dig att "koppla förbi" hjärnan och gå ner i djup avslappning. Vet ingen som den inte funkat på. För mig är denna hypnos det enda (bortsett från sömntabletter) som funkar.