Yoga & meditation iFokus

Yoga & meditation

Etikettallmänt
Läst 734 ggr
[Ellenme]
1

Positiva tråden!

Livet handlar om att fånga dagen lite, det vill säga att njuta av varje dag och uppskatta livet i sig. Det behöver inte ske mirakel varje dag för att varje dag ska vara unikt, en vacker och varm sommardag med inga planer alls kan vara en enorm glädje i sig. Men det är så jag ser det, för att kunna vara just glad och lycklig även en ''tråkig'' dag 🙂

Så.. det känns lite som positivt tänkande och lyckofullt liv här till yoga och/eller meditation så jag vill publicera denna tråd där vi kan skriva ned positiva saker som hänt under dagen eller planer vi ser fram emot! Sprida lite positiv anda! ❤️
Publicera så många kommentarer Ni bara vill!

Vad är positivt i Ditt liv?

[Ellenme]
1

Det är en solig söndag, långklänningen åker på och jag ska fixa mig för att få lite lyxkänsla.. fast jag inte har några planer!

Jofiel
2

Jag har haft en härlig dag. Planterat blommor i en kruka som jag ställt på verandan, den blev riktigt fin med många färger.Nu ska jag ta en promenad i kvällssolen 🙂

[Ellenme]
1

#2 Låter underbart! 🙂

Själv kom jag nyss hem från pojkvännen, en kort promenad i kvällssolen gör stor nytta hos en!

Tuva-Lena
2

Träffade en liten gulsparv ute på gödselhögen och upplevde nästan hur jag fick kontakt med den. Den stod kvar där när jag tömde skottkärran till o med! Det är lycka för mig, att få vara en del av deras liv också! En räv rusade samtidigt iväg från hästhagen - undrar just vad han var ut efter..?Hjärta

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Ellenme]
1

#4 Djur är underbara! 🙂

Sitter med kaffe och kakor, lite tisdags-lyx 😊 Har en Coca Cola i kylen också!

Jofiel
2

Visst är djur underbara. Jag kom precis hem från en lång runda i skogen och har sett ett rådjur och en hare.

Att stå på håll och titta på ett rådjur som betar är verkligen rogivande. Där finns ingen stress utan den går där i sakta mak och äter. En fin kväll i skogen gör gott för själen 🙂

[Ellenme]
0

#6 Håller helt med! Skogen är så magisk och har man tur att se rofyllda djur så är det pricken över i:t 🙂

Ians
2

Naturen är en läkedom i sig, att vistas ute ger både friskluft och är som balsam för själen!

Får man dessutom se lite av de skygga djuren så är lyckan gjord, även för mig!

Knott, mygg och andra påträngande djur kan jag däremot vara utan 😃

Tuva-Lena
1

Samma här Ians, det är därför jag njuter i fulla drag nu innan dom har landat.Glad

En joggare kommer emot mig när jag går där ute på motionsspåret med hunden. Hon ler och hejar glatt när hon passerar. Det gör mig så glad!Hjärta

-Aida-
0

Idag var jag ute på två långpromenader med min valp, ändå ikväll när vi kom in igen så rusade han flera varv runt lägenheten och lekte som han aldrig gjort förut, så full av energi, sen la han sig pladask på golvet nedanför min stol och somnade. :)

Cahira
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kollibrierna har vaknat/kommit :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tuva-Lena
0

Kollibrierna..? Skojar du med oss eller bor du utomlands?GladMen vilken glädje att få se en sån liten bevingad varelse!Hjärta

Regnet strilar tyst ner mot marken idag och då vet jag att alla väsen som är beroende av vatten får sitt, en stilla glädje i sig. Glad

Förresten: Tack för den här sajten! Som lockar fram en sida hos mig som jag inte visar någon annanstans .. Här finns inget prestigetänk, ingen diskussionslystnad, bara kärleken till livet och till det stora universella!Hjärta

Cahira
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Jag bor utomlands ja. :) 

Här kommer en lista av positiva saker just nu:

• Jag rullade ur sängen och tog ut valpen och blev kvarsittandes för det var uppskattningsvis 28 grader varmt. Jag lyssnade på kollibriernas hummande, gässens ropande, fåglarnas sång och kalkonernas gobblande i distansen. Till och med soldyrkarvalpen la sig i skuggan och flämtade. :)

• Åsnans fötter är så SJUKT fina nu! Hon till och med landar med hälen först när hon går! Jättestor framgång sedan vi började anlita en naturlig hovvårdare. :)

• Apache (hund) har inte haltat på fyra dagar!

• De vilda/skygga katterna börjar lita mer och mer på mig. :)

• Kalvarna är syndigt söta!

• Jag har fått ett kort som säger att jag kan nu lagligen jobba i USA. :D

• Jag sov ELVA timmar inatt! BLISS!

• Fredag och vi ska unna oss Tacopizza ikväll! GOTT!

• Jag kan krama en åsna varje dag. Kan man bli annat än glad av en sån sak? ❤️

Jag är så jädra lyckligt lottad som fått chansen att flytta till USA och leva mitt drömliv. Bo på en gård mitt i skogen med massa djur att ta hand om. Jag må sova dåligt, jag må ha diagnoser och jag må ha kronisk värk. Men inget kan ta iväg att jag är lycklig. 🌈

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Ellenme]
1

#13 Kram!!! Underbart att höra! 🤗🌺

Själv känner jag mig riktigt harmonisk! Har världens finaste pojkvän, han är helt underbar!
Jag har en fin hund som betyder otroligt mycket för mig.
Jag har ett underbart jobb jag älskar att gå till varje dag!

gonzo56
1

wiihoo idag flyttar min kärlek in här ❤️ & jag är kär å galen! jag är så glad över den här nya sajten på iFokus, för ni är så myyyyysiga. tack! 

plus en massa annat lyxit som jag har i mitt liv att vara tacksam för, som barn & djur. livet är bra magiskt asså. 🌈 

/G

[Ellenme]
3

#15 Åååh så härligt! 😃

Själv har jag bestämt att bli sambo med min pojkvän. eller vi bestämde.. får se när det blir av dock. Stort steg!

Tuva-Lena
1

Jag har min kreativitet och den är jag såå glad över! Glad

Härligt att läsa om nyförälskelse och planer för framtiden! Måtte kärleken gro under era fötter i takt med att världen snurrar vidare - men inte alltför snabbt. Fortsätt att ta era stunder av egentid, på det sättet ser man tillgångarna man har i livet ur en helt annan vinkel. Kraaam!Glad

[Ellenme]
1

#17 Egentid är väldigt viktigt :) Man är fortfarande två individer fast man delar livet tillsammans :) Idag har det varit en fin dag. Efter jobbet somnade jag i tre timmar.. pojkvännen tog ut Molly i en timma så det var lyx! :)

Tuva-Lena
0

…och jag somnade i två. Pladask ner på sängen sen jag varit ute med vovven! Sommaren suger!Glad

[Ellenme]
2

#19 Haha, sommaren tar musten ur en!

På fredag blir jag officiellt sambo! Mitt namn på ytterdörren sätts dit och jag ska precis nu göra en adressändring!

Jofiel
0

#20 Så roligt. Det blir som ett nytt liv och sommar och sol får du på köpet, kan det bli bättre 🙂

Vi flyttade till landet för ett år sedan och jag njuter fortfarande av mitt "nya" liv. Vart man än kommer finns det alltid nya saker att upptäcka.

[Ellenme]
0

#21 Det känns väldigt spännande! 😃

Härligt med landet!

[Ellenme]
0

Solen skiner, starka vindar dock!
Ska hämta hem hunden som mamma ville låna över natten, saknar det busfröet 🙂