Meditation med Deepak Chopra
Hej vänner!
Jag vill gärna tipsa er om ett gratis online meditationsprogram med Deepak Chopra som börjar snart, den 19 maj. Det är översatt till svenska.
Kanske någon känner för att prova.
Kärlek till alla!
Hej! Jag får inte upp sidan. Är det något fel på länken? 🙂
Hej Caliclue, jag kanske har gjort det på fel sätt?
Prova att gå till www.deepakchopra.se
Det ser bättre ut, hoppas det funkar nu :) Sorry, är ny här och jag lär mig fortfarande.
#2 Nu kom jag fram! 😃 Tack!
Nu har jag snart registrerat mig! Detta ska bli väldigt spännande och förhoppningsvis lärorikt 🙂
Vad kul med en tråd om detta här också! 😍pyss på pannan Open!
Så bra att det funkade, Caliclue lärorikt tror jag säkert att det blir både för att det är en kurs, Deepak berättar först och sen mediterar man tillsammans, men också för att vi kommer att lära oss genom att uppleva och göra. Applicera det i livet och se vad som händer. Det tycker jag är mest spännande faktiskt, jag gillar att leka liv! :)
Ians, det är lite kul för det är just puss på pannan som är väldigt aktuellt för mig nu! Jag skojar inte, jag har nyligen upptäckt den stora glädjen av att helt medveten (och lite för ofta enligt min dotter) pussa henne just på pannan. Inte för att jag inte gjort det förut, men det har öppnat sig en ny dimension av det för mig och jag njuter något fantastiskt! Har ni en emoticon som rullar ögonen ?!'
Skrattar och kramar dig! Ha en trevlig kväll ❤️
#7 Mm 😃 Ska bli riktigt spännande! Längtar så tills det börjar, lär uppdatera här hur det går!
#9 Oj, vilken rolig tanke! du kanske kan skapa en tråd med just det, tänk om fler ville vara med och dela erfarenheter!
#10 Ja, men det kan jag ju göra! 🙂
Vill bara påminna om detta- programmet har startat idag! Flera tusen meditatörer tillsammans… det är fantastiskt! Hoppas ni är med <3
Jag är med,absolut!
Känner att detta kommer att bli en spännande tid, dessa 21 dagar. Kanske kan jag komma igång ordentligt med meditationen. en stund av stillhet för själen, varje dag, som ger mer än det tar!
Nu har jag lyssnat på programmet för dagen, kanske blir det en stund senare i kväll också, för det kändes fantastiskt!
Så glad jag är att du hade glädje av dag 1 Ians, och det är aldrig fel att göra dem flera gånger. Ja, regelbundenhet är viktigt om man skall kunna lyfta ordentligt. Så glad att du är med <3
Tack för detta, Open! Äntligen har jag fått lära mig hur en mantrameditation går till.
Så glad att du nu vet Assume! Önskar dig mycket glädje och nya inre upptäckter <3
Hur går det för er med meditationen?
Det går riktigt bra för mig Ians :) Jag älskar varje minut!
Vad är din upplevelse?
Det går riktigt bra för mig Ians :) Jag älskar varje minut!
Vad är din upplevelse?
Jag gick med jag också och nu känns det "trist" varje gång meditationen tar slut och man skall "lösgöra" mantrat.
Men då har man ju nästa dag att se fram emot och ibland gör jag faktiskt samma meditation två ggr per dag.
Tack för tipset Open, det var ju du som skrev inlägget om Deepak Chopra på AB. Mycket tacksam för det!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#20 Tuva-Lena, så lycklig jag är, du har upptäckt det magiska landet inom dig ❤️ När man väl har smakat på det kommer man vilja ha mer, och det leder till såååå otroligt mycket härligt!
Ja det börjar jag förstå nu och jag börjar även förstå varför det finns Zen-munkar..
.. där man lever med denna inställning dagligen.
Idag tar jag itu med meditation 10, "välstånd och lagen om karma" som jag tidigare har haft lite svårt för att förstå. Alla bär på karma, men för vissa verkar den sitta mer bergfast än hos andra och det har alltid förundrat mig..
Motsvarigheten till karma skulle vara Dharma och då undrar jag varför vissa får mer av Dharma än av karma när vi föds med "samma" förutsättningar..?
Det lilla fölet som blev ihjälslaget, varför händer sånt..? Innan det ens har hunnit skaffa sig nåt karma..? Barn som aldrig får se dagens ljus..?
Eftersom jag blev så imponerad så har jag köpt meditationerna. Man får dem som zippade/komprimerade mp3-filer och man får även deras "frågor att reflektera över".
Nu ligger alla dagarna i min mp3-spelare och jag är inte begränsad till de fem dagarna som de finns på nätet. Det var värt varenda krona!
Deepak Chopra har varit min "guru" i många, många år. Han är den som har fastnat i mitt inre och jag har läst många av hans böcker. Aldrig har jag blivit besviken. Att han är en ayur vediskt skolad läkare som sedermera även tagit en västerländsk läkarexamen är bara ett plus. Jag är nämligen oerhört intresserad av Ayur Veda.
Tack ännu en gång, Open!
Idag kände jag en enorm tillfredsställelse efter meditationen (13)! Tänk att kunna överlämna allt det praktiska till universum! Att inte hela tiden försöka påverka utgången utan bara koppla av och lita till att universum sköter resten! Om jag sår ett frö så är det universum som får det att växa.. och jag kan ta ledigt resten av dagen.
Känns väldigt bra och tillitsfullt.
Jag hittade 21 dagarsmeditationen på youtube. Nu kan jag göra en i min takt och slippa betala någonting. Sist halkade jag efter och sen togs meditationen bort. Dvs tips till er alla. :)

Älvan: Har du nån länk att lägga ut?
Tack för tipset! Kan behöva repetera jag också..
Jag hann aldrig med att göra detta 😕 Sommaren har varit så rörig för mig så allt om Yoga & Meditation har fått legat på hyllan ett bra tag.
Är dock nyfiken hur det gick för er! Var det bra/dåligt?
Jag köpte meditationerna eftersom jag ville ha dem i min mp3-spelare. Jag ville inte vara låst vid en dator/surfplatta/mobil där filmer tar mycket batteritid.
Det har verkligen varit värt pengarna och jag har delat med mig till ett par av mina vänner som varit i stort behov av förändring av sinnet.