Ad Sach Kaur
…Och vad är nu det här?
Jo inom kundaliniyogan så kan man, om man så önskar, få ett eget "spiritual name", ett andligt namn kort o gott.
Mitt namn är Ad Sach Kaur och det betyder The princess/lioness who reflects God's absolute purity by always living in truth.." Eftersom jag är kvinna så är mitt "efternamn" alltid "Kaur" och alla kvinnors namn börjar med "The princess/lioness who…", medan männen alltid får efternamnet Singh.
När man tar beslutet att motta ett andligt namn, så innebär det också att man tar ett steg framåt för att lämna det gamla bakom sig och istället leva för att kontakta sitt inre jag.
…………………………………………………………………………………..
"Vad vi gör är att vi funderar på vad ditt förflutna är, beräknar ditt öde och ger dig ett målnamn, ett andligt namn. That is the journey you have to travel. Det är resan som du måste resa. Det utgör grunden i ditt liv—"Yogi Bhajan
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Det var ett imponerande namn Tuvan!
Nu lärde jag mig något nytt idag, tackar! ❤️

Ja, det var ett långt och fantastiskt namn. Men hur får man sitt "spiritual name" då?
Det får man genom att gå in på en länk där man delar ut dem, men adressen får du av din yogalärare och när du anses vara tillräckligt insatt i yogaformen för att förstå vad "dopet" egentligen innebär. 😇
Jag som vanlig yogautövare bör alltså inte ge dig länken. Hoppas på din förståelse för det. 🙂

Ok, förstår. Ville bara veta!
🙂

Hittade detta: http://www.3ho.org/spiritual-names/what-spiritual-name
Verkar som att det inte bara är ens kundaliniyogalärare som kan "ge" ett spritual name, utan den som är mogen att fråga efter det kan få ett!
Så bra! Jag fick länken av min lärare men sätten är ju många och knepen är få.😃Det är som jag sa inte läraren som ger ut namnet utan endast länken där man kan be om att få det. Lycka till!

:) Jag är inte "mogen än" för ett sprirituellt Kundalininamn tänker jag 😉
Nej, sånt känner man på sig och ofta blir det upplevelsen i yogan som får en att "tänka i nya banor" s a s och då är man också mogen för att ta in den i sitt liv. Fast, ärligt talat, jag känner mig inte mogen alla dagar måste jag erkänna… livet kommer emellan, som det gör för de flesta av oss och vi kan ju inte avskärma oss ifrån vardagen. 🙂
Även om yoga och meditation skall få oss att släppa taget om vardagens alla måsten och få kropp och själ att komma i balans, så är det ju så att vi lever här och nu! Så jag håller med dig Tuvan!
..nej, och jag tror inte att det är meningen heller, snarare kan man använda både yoga och meditation för att klara av vardagen bättre, i medgång som motgång. Själv tycker jsg att saker "rinner av mig" snabbare numera och jag accepterar olikheterna hos andra människor på ett annat sätt. Man har lärt sig att respektera olikheterna helt enkelt. Då får man också ett inre lugn som gör att man ägnar sig åt sånt som ger någonting tillbaka, istället för att försöka frälsa världen - gud vilket hopplöst företag!😃