Annons:
Etiketteryogameditation
Läst 337 ggr
DesK
9/21/20, 7:59 PM

Total nybörjare, yoga

Hej!
Jag har insett att jag behöver träna mer än att gå ut med hunden, plus att jag behöver lära mig att slappna av. Någon tipsade mig om att testa yoga. Så nu behöver jag alla tips och råd som jag kan få! Vad behöver jag? Var hittar jag bra nybörjartips?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

  • Redigerat 9/21/20, 8:47 PM av Niklas
Annons:
Pyttelite
9/21/20, 8:30 PM
#1

Anmäl dig till en kurs i mediyoga.

Det viktigaste är att du kommer igång.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


DesK
9/21/20, 8:38 PM
#2

Pyttelite, finns det digitala sådana kurser? Jag kan ju tyvärr inte gå någon fysisk kurs, pga den rådande situationen.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

johan
9/21/20, 8:45 PM
#3

Det finns rätt många bra appar för att kunna träna Yoga hemma. Ofta ser du video tillsammans med instruktioner och du kan välja ungefär vad du vill uppnå och vilken nivå du är på.

Det finns också vissa yoga-studios som har pass som du kan delta på digitalt.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
9/21/20, 8:46 PM
#4

Det låter som om det borde vara perfekt på iPad.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

DesK
9/21/20, 8:47 PM
#5

Johan, det är något sådant som jag behöver 😊 Har du några länkar till bra appar? Jag har iPad Pro och iPhone xs max 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Niklas
9/21/20, 8:48 PM
#6

#5: Du har verkligen gått in helt för Apple. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
johan
9/21/20, 8:49 PM
#7

#5: Jag använde en app som hette Fitstar Yoga för ett par år sedan, men den verkar inte finnas kvar. Men det finns massor om du söker på Yoga.

Min fru använde en Youtube-kanal som hade liknande upplägg som hon gillade.

https://www.youtube.com/channel/UC7oa8YPwsxpAapgLzWGzKlA

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

DesK
9/21/20, 8:55 PM
#8

#6 Niklas, det är du medskyldig till 😃 Allt började när du lottade ut en iPad, som jag råkade vinna 😊
#7 Johan, får kolla in din frus kanal 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Niklas
9/21/20, 9:02 PM
#9

#8: När du säger det får jag en svag känsla av igenkännande. Så kanske det var. Det hade helt halkat ur minnet. Det måste nästan ha varit när själva iPad-grejen var rätt ny.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

johan
9/21/20, 9:06 PM
#10

#8: Det är alltså inte min frus kanal, utan en kanal som ni fru gillade och använde. :)

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
9/21/20, 9:08 PM
#11

Jag sökte på App Store och sorterade på bäst betyg. Då hamnade Daily Yoga högt upp med i genomsnitt 4,6 stjärnor av över 1000 användare.

» ‎Daily Yoga: Workout & Fitness i App Store


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

  • Redigerat 9/21/20, 9:09 PM av Niklas
DesK
9/21/20, 9:12 PM
#12

#9 Ja, det var det och jag minns att jag tänkte: Vad ska jag ha den här till? Sedan blev det så att min ena dotter och jag ”slogs” om den iPaden, vilket resulterade i att jag, med din hjälp, köpte en ny till mig och dottern behöll den som jag vann 😊 Sedan länge är jag och min iPad och iPhone oskiljaktiga vänner. Bytet till iPhone xs Max, var mest pga den större skärmen, som funkar bättre som GPS 😊
Då kollar jag in Daisy yoga i App Store 😊 tack så jättemycket 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Niklas
9/21/20, 9:15 PM
#13

Haha, jag förstår hur det kan vara. iPad har varit min arbetsdator i många år nu.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
DesK
9/21/20, 9:22 PM
#14

He he, så det kan bli 😃 Jag använder min stationära dator så sällan att jag glömmer hur den funkar. Så samma sak här, mest iPad och nu sedan ni drog igång nya iFokus, så blev det ju ännu bättre 😊👌

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

TatsuOni
11/4/20, 5:16 PM
#15

Jag gillar Yoga with Kassandra och Yoga with Adreine på YouTube 🙂

Tycker att de har en bra variation på längd och svårighetsgrad, samt en del bra spellistor.

Nu för tiden så varierar jag mellan YouTube och att köra "fritt" här hemma 😊


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

DesK
1/24/21, 3:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Nu har jag fått lite rutin på detta, tack vare Pyttelites Veckans yogapass och det här häftet, som jag hittade i vår lanthandel 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Pyttelite
1/24/21, 3:28 PM
#17

#16: Om det inte finns ljud med så kan du ju spela in och komponera egna pass!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


DesK
1/24/21, 3:32 PM
#18

#17 Jag har sån där avslappningsmusik med fågelkvitter och vattenbrus i min padda 😊 som jag sätter på när jag gör övningar ur häftet 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Pyttelite
1/24/21, 3:45 PM
#19

#18: Jag tycker att det är svårt att kolla i häfte eller på lapp samtidigt

Jag behöver vägledningen annars blir det inget av. Är inte tillräckligt tålmodig - det ska gå fort. 😁


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


DesK
1/24/21, 3:51 PM
#20

#19 Jag skyndar långsamt, läser in en rörelse noga och testar sedan att göra den, alltmedan musiken går 😊
Har faktiskt märkt en positiv sak redan. Imorse när jag öppnade ögonen kände jag mig helt slut och borta, så jag gjorde ditt Pass 1, sen blev jag skapligt pigg 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Pyttelite
1/24/21, 3:56 PM
#21

#20: Skönt att höra att du har ngn nytta av dom.

Jag har också märkt att det först är när man gör passen man upptäcker hur spänd man är - spända muskler är normalläget.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[snowy_]
5/23/22, 8:59 AM
#22

#0:

Hej!

Nu verkar du redan ha hittat rätt yoga, men vill ändå tipsa dig och andra om en form som jag använder en gång per vecka nu.

Maharishi Yoga Asanas

Kursen kostar en del och man behöver ha lärt sig Transcendental Meditation innan man kan gå kursen.

Den är online och innehåller rätt många "matnyttiga" lektioner :)

Practice Yoga postures (Asana) and breathing exercises (Pranayama) that promote integration of mind and body, supporting health by bringing life into harmony with Natural Law. And learn about the influence of each posture on your physiology, from the perspectives of both modern science and Maharishi Vedic Science.
  • Redigerat 5/23/22, 9:00 AM av [snowy_]
[Mulka]
3/15/23, 7:59 PM
#23

Sajten är typ inaktiv och tråden är ganska gammal, men läser någon det här så kan jag tipsa om youtubekanalen yoga med Anna. 🧘🏻‍♀️

Niklas
3/16/23, 1:56 PM
#24

#23: Du kanske kan länka?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Mulka]
3/16/23, 2:11 PM
#25

Jepp! Lite olika videos. 🙂

[Mulka]
3/16/23, 2:12 PM
#26

Här

[Mulka]
3/16/23, 2:13 PM
#27

Lite annat

Annons:
[Mulka]
3/16/23, 2:14 PM
#28

Aha, nu kom jag på hur man länkar kanalen! 😅https://m.youtube.com/@YogamalaSweden

Hej!Välkommen! Kul att du har hittat hit! Här kan du träna yoga i din takt när det passar dig och min tanke är att du får jobba med hela kroppen (inte enbart...
Upp till toppen
Annons: