Yogamatta med bra grepp?
Näe, nu har jag fått nog av att halka runt på mattan när svetten lackar.
Yoga är tillräcklig träning utan att agera Bambi på hal is samtidigt. 😅
Har ni några tips på mattor som ger riktigt bra grepp?
Önskemålen jag har är 3-5mm tjock och gärna av längre modell så jag som är 179 lång kan vräka ut mig ordentligt. Det gör absolut inget om mattan är tung och rejäl, jag tränar ändå bara hemma. Priset är inte direkt avgörande, betalar gärna för en matta av god kvalité.
// Harley
Enligt min granne som är yogalärare, så är Rustas tjockare matta ett bra val. Den som jag visade i någon annan tråd.
/Désirée
Sökandet är över!
Under mitt googlande så dök märket Liforme upp en hel del. Hm, lät intressant. Verkar vara ett väldigt omtyckt märke med bra kvalité. Mattan är nedbrytningsbar så den dag den pensioneras kommer den ha återgått till Moder Jord på 1-5år. Guldstjärna i kanten för det.
Sen såg jag Laura's recension av sin Liforme som hon haft i 5+ år. Såld! Jag var såld. 🤩
In på Liforme's hemsida. Nu ska vi se. Något med lite färg. Less på att stirra på en svart tråkigt matta… Yogamatta med pridefärgerna?! Ta mina pengar och skicka hit en, tack!
Jag beställde den i söndags och igår (onsdag) kom den. Min Liforme Blue Sky Rainbow Yoga Mat.
Det är en sån matta som man behöver yoga in för att den ska visa sin fulla potential och än har jag bara småtestat den lite men herregud, vilken skillnad det är redan nu! 😍
// Harley
- Redigerat 2021-06-17 08:24 av Herveaux
Intressant! 😊 Vi får se hur det blir med den mattan som jag köpte. Jobbar ju på att få upp yoga till en daglig vana….
/Désirée