Annons:
Etikettyoga
Läst 146 ggr
Calcifer
2023-03-16 15:16

Yoga som överviktig

Jag skulle vilja bli lite mer avslappnad och söker inget träningspass, utan vill bara bli mer mjuk i kroppen. Men jag tycker det är så himla svårt att hitta träningspass på youtube som riktar sig till de som är riktigt överviktiga. Jag kan inte göra ens hälften av sakerna jag ser i de videos jag hittar, vilket såklart är trist. Om någon har tips på någon youtube kanal där fokusen är just för de som är överviktiga och inte klarar alla posér, får ni gärna länka!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Mulka]
2023-03-16 15:25
#1

Jag hittar nada. Synd att så få personer gör videos med yoga/träning för överviktiga.

TatsuOni
2023-03-16 15:33
#2

Fel sajt


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

  • Redigerat 2023-03-16 15:33 av TatsuOni
Undertaker
2023-03-16 15:35
#3

Har hittat några kanaler/videos. Letade då aktivt efter personer som själva är överviktiga i hopp om att rörelserna då passar dig bättre:

10-minute Beginner Friendly Yoga | Plus Size

10 Mins Easy Full Body Yoga For Beginners, Plus Size and Seniors

Tiffany Croww - Har gjort en utmaning och kanske även mer. Letade inte igenom kanalen så noggrant.

Plus Size Yoga

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

Get 3 months of Audible for just $6.95 a month. Choose 1 audiobook and 2 Audible Originals absolutely free. Visit https://www.audible.com/edyn or edyn text ...
Calcifer
2023-03-16 15:37
#4

#3: Tack för tipsen, ska kolla in dem!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Undertaker
2023-03-16 15:38
#5

#4: Hoppas något passar. Är alltid svårt att uppskatta andras rörlighet och allmänna fysiska möjligheter.

//Neo 🏳️‍⚧️🏳️‍🌈 (hen/hens)

"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien


Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.

Medarbetare på Tonåringar iFokus.

Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.

~ Instagram teckning

~ Instagram fotografering

Heddiz
2023-03-19 14:06
#6

#0: Det finns något som kallas Restorative yoga och Yin yoga..som båda är bra och lika, men ändå olika…

Vad menar jag då jo att båda är stretchposer och utförs sakta (eller så fort man vill) men man ska vara stilla i olika poser i ex antal minuter..Båda kan hjälpa till att bota/förbättra tex ryggvärk…
Sen är dom olika på andra sätt - kolla videon…

Yin yoga är en av mina favoriter, den är läkande, man stretchar så mycket man kan i poserna, mediterar (om man vill) o tar det lugnt en längre stund och blir vigare eftersom (alla gör så mycket dom kan o vill såklart)

Restorative yoga kanske skulle passa bättre att börja med att prova?
Den är mycket mjukare och man stretchar inte så hårt som dom kan göra i yin yoga (beror på video såklart) Här är en video som förklarar skillnaden lite bättre än mig! 😊


The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Annons:
Pyttelite
2023-03-19 14:22
#7

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Det är känt sedan länge att yoga kan vara bra för både kropp och själ. Det fick Dana Falsetti uppleva.
Heddiz
2023-03-19 16:15
#8

#7: Härligt att se när någon blir frisk av yoga!

Yoga har hjälpt mig med att må super bra (sen tycker jag det är SÅ kul att träna) från att ha varit förlamad- alla mina muskler hade förtvinat.. pga en urinvägsinfektion som blev blodförgiftning så hamnade jag i koma.
Jag kom hem i okt/nov 2021…snart 1.5 år sen

Från att ha svårt att göra "normala saker" som man annars tar för givet…Som att kunna resa sig ur sängen, lyfta en vattenkanna, göra mat, gå ut med vovvarna osv…
Började jag tillslut YOGA i nov 22

Jag Trodde inte heller ibörjan att jag skulle klara all balans och styrkan man beh, men när jag väl hade börjat så gick det bara bättre o bättre och lite fibro krämpor som ff var kvar har nu försvunnit helt med yoga!

Yogan kan förändra hela livet - speciellt om man/(jag-iaf) tittar på en bra yoga video med en bra lärare med holistisk syn på yoga= Dom tränar kropp o själ. 😊


The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

[Mulka]
2023-03-19 17:42
#9

#8: Fantastisk hur man kan bli frisk av att yoga! 🤩

Pyttelite
2023-03-19 19:30
#10

Ytterligare en artikel - visserligen gammal men ändå.

Från allt om yoga:

https://alltomyoga.se/yogastudio-i-usa-nischar-sig-med-yoga-for-tjockisar/?amp


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Yogaläraren Anna Ipox, från Portland i USA hör inte till den vanliga stereotypen som man ofta ser på yogabilder. – Jag är tjock och fit, säger hon. Med sin yogastudio Fat yoga utmanar hon idealen och är helt ointresserad av yoga som ett sätt att bli smal.
Pyttelite
2023-03-19 19:59
#11

A PAY WHAT YOU CAN ONLINE ACCESSIBLE YOGA PLATFORM PRIORITIZING FAT, TRANS, QUEER COMMUNITY

Läs mer här:

https://fullbeingyoga.com


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Mulka]
2023-03-21 21:28
#12

#11: Ni var minsann bättre än mig på att hitta artiklar om sådant! 😏

Upp till toppen
Annons: